Monday, January 18, 2010

My new gadget

hai kwn2....
hampir brtahun...dri aku blaja kt univ lg aku dh idamkan bnda nie....
ntah bila dpat pgang,rsa,pluk n sbagainya..
finally, mimpi jd knyataan, ibarat bulan jtuh ke riba...lbih kurang le nk gmbarkan btapa hepinya aku...mcm dunia ana yg punya..hihihi
dh trcpai keinginan utk dpt gadget nie..
erm...about my new gadget...nk tau pe die???scroll le bwh tgk sndiri....
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?









amacam???seksi x???hehehehe
dh lma mgidam nk mmiliki DSLR sndri...akhirnya ksampaian gak
tp nk dpt bnde nie bkn main ssh...uit mmg major prob..yg tue xpyh le nk story lg...
ble dh de uit, xtau plak nk bli kmera pe...
tnya yg pkai canon,die ckp "canon is the best"....klu tnya nikonians plak, cnfirm nikon always 1st..pmilik sony ckp..."xde DSLR lain yg bleh lwan"...ssh nk dpt jwpan yg ilmiah ttg bnde nie..
so aku kmpul mklumat, tgk tenet...tnya bbrapa org yg snasib dgn aku (thanx to Mr.Amz-pixelart), akhirnya aku wt kptusan bli NIKON D90....

knpe pilih Nikon???
lpas study psai bnde2 nie, aku rse nikon lbih slesa ngn jiwa aku...byk sbb antranya body die yg lbih msra pgguna kot...huhuhu...xnk ckp lbih2 sbb stiap org de citarasa trsndiri...wlu cmne pn, stu ari nnt klu de rzeki tringin nk tgkap canon gak...
yg pnting, smua DSLR de klbihan trsndiri...brgntung kpd idea photographer cmne nk jdkan gmbr tue mnarik...
klu stakat pkai mode "auto" je mmanjang....baik pkai kamera compact yg bese je...hihihi

so, lps nie leh la lyan gmbr2 yg aku snap gna gadget bru aku nie... :-)




No comments:

Post a Comment